Hallo,
Ik heb bij mijn voorstelling al aangegeven dat ik mijn spullen weer uit het stof had getrokken. Nu ga ik een nieuwe tafel bouwen en zit al vol ideeën welke ik nu wil gaan verwezenlijken. Ik heb de baan al getekend in de gratis versie van wintrack maar ik vindt het toch fijner om gewoon beginnen te leggen en kijken hoe ik uit kom. Mijn plan is om eigenlijk twee soorten banen te maken die wel op elkaar zijn aangesloten.
De eerste is een hsl lijn welke bestaat uit een groot ovaal van R5 en R6 spoor van Roco-line. Deze hsl lijn zal onder de tafel verdwijnen naar volgens mij een schaduw station zoals ik dat lees overal.
De andere lijn zal een enkel spoor zijn die ik vanaf het schaduwstation naar 30cm hoogte wil brengen om vervolgens al slingerend door een berg landschap naar het dal wil laten gaan waar het vervolgens dubbelspoor wordt en bij een station uitkomt evenals de hsl lijn.
Ik ben ook voornemens om de hsl lijn van bovenleiding te voorzien.
Ik maak gebruik van de Z21 met router.
Nu zit ik alleen met een paar vragen.
Is het gebruik van een geluidsabsorberende onderlaag zoals kurk benodigd bij Roco-line rails met bedding?
En wat heb ik verder nodig aan extra transformatoren? Ik neem aan dat de Z21 niet de hele baan met meerdere treinen aan kan.
En om de hoeveel meter moet er een aansluiting op de rails zijn?
Hieronder alvast mijn tafel in aanbouw.