Na weken, maanden en misschien wel langer ben ik er eindelijk uit: ik heb een voorlopig baanplan. En ik wil niet nalaten een aantal van jullie forumleden te bedanken voor jullie inspiratie en jullie enigzins dwingende toontje, dat ik toch wel ??rst een baanplan moet hebben. Ik noem het een
voorlopig baanplan omdat niets zeker is en jullie vast nog wel een aantal verbeteringen hebben.
De maat van de module is 61x61 cm. Dat is niet op basis van wiskundige berekeningen volgens de gulden snede, maar een maat die je krijgt als je een plaat triplex koopt en die door de helft zaagt. Ik vond het wel een handelbare maat.
WilmseHet plan behelst een module van een groter geheel, gesitueerd in Nederland in de periode dat stoom z'n laatste adem uitblaast en steeds meer treinen onder een draad rijden. Ik schat zo ongeveer tussen 1958 en 1968. Dus geen schotels op het dak, maar misschien wel de eerste televisieantennes. Ik probeer w?l zoveel mogelijk aan dat concept vast te houden, maar als het me zo uitkomt ben ik niet al te streng in de leer.
De naam Wilmse is ontstaan uit de samenvoeging van Wim en Ilse (dat is mijn vrouw). Latere modules worden Wilmse Haven en Wilmse Binnen.
De moduleDeze module heeft een overduidelijk industrieel karakter met veel roest en rotzooi. Rechtsboven een combinatie van twee aan elkaar gebouwde Kibri fabrieken (9814). E?n had ik al een aantal jaren geleden in elkaar gezet en het tweede pakket was inclusief mijnschacht en ketelhuis (9845) en is nog in aanbouw. De eerste gaat dus uit elkaar en wordt samengevoegd met mijn latere aankoop.
Die lift -rechts van Kibri 9845- is dus de toren met de mijnschacht, waar natuurlijk mijn H0e spul een rol gaat spelen. De draaischijf H0e ga ik zelf maken.
De rail direct gelegen naast het H0e spoor gaat links naar een module, waarop een enkelsporige locloods van Faller (die zit nog in de verpakking) en rechts naar een stationsituatie.
Daaronder een omgebouwde werkplaats (Kibri 39808) met spooraansluiting. De twee sporen onderaan zijn zeg maar de doorgaande lijnen naar de naastgelegen modules.
Om de sfeer een beetje weer te geven, hieronder vast wat drukwerk.
Dames en heren spaar me niet en brand los.
edit: foto's vergroten 2 x klikken