Wim,
Misschien kun je voor analoog wel onder de tafel rails met elkaar doorverbinden, maar voor stroomdetectie gaat dat niet werken. Zelf heb ik twee melders in een blok en een niet-gedetecteerd middenstuk. Dat middenstuk moet minimaal de lengte hebben van de langste trein die van dat spoor gebruik gaat maken. Het inrij- en uitrijstuk (binnenkomstmelder en vertrekmelder of hoe je het ook wilt noemen) sluit je aan op de decoder voor de bezetmelders. Je kan het middenstuk ook op dezelfde decoder aansluiten, maar als je een grote baan hebt en niet alle rijtuigen nemen stroom van de baan af, dan zou ik dat niet doen. Is je eigen keuze, en die van je portemonnee.
De drie secties in een blok moeten ge?soleerd van elkaar zijn. 1 mm lijkt veel, maar je rails kunnen uitzetten naar gelang de temperatuur. Ik heb de zaagsnedes tussen mijn secties opgevuld met plastic verpakkingsmateriaal, zodat de rails geen contact maken met rails van de andere sectie. Dat is wel een voorwaarde voor stroomdetectie.
Een ringleiding aanleggen is prima. Ga je alle secties naar bezetmelddecoders doortrekken, dan heb je vanuit iedere sectie twee draadjes (zeg maar een + en een -) naar de decoder lopen. Vanuit de decoder loopt een draadje (de zeg maar +draad) naar de ringleiding voor alle +draden. De -draden (bij mij zwart) sluit je rechtstreeks op je ringleiding voor -draden aan.
Als je het middenstuk niet gedetecteerd wilt hebben, heb je een derde draad in je ringleiding nodig, waar je de +draden van de middenstukken op aansluit. Je hebt dan wel een diodeschakeling nodig om spanningsval te voorkomen.
Hoop dat ik in het Hookiaans een beetje heb kunnen helpen,
Op het oude forum stond een hele uitleg over hoe ik het in mijn baan heb gedaan. Je zou dit terug kunnen lezen op het n spoorforum (
www.n-spoorforum.nl) of Beneluxspoor met als topicnaam Hookyville.
Let wel op dat je met stroomdetectie en 2-railsystemen te maken kunt krijgen met keerlussen. Daar heb je dan nog wel een aparte oplossing voor nodig.
Mvg,
Martin