Goede avond,
Ik heb weer eens iets uit één van de verhuisdozen getrokken. Hoewel er nog geen stukje spoor ligt, heb ik mijn draaischijf maar eens opgezocht. Deze heb ik ooit voor een prikkie gekocht, omdat er nogal het één en ander aan mankeerde. Op de brug missen onder andere een paar "gele dingen" ??, het huisje en een reling.
Maar de belangrijkste reden waarom hij goedkoop was; De motor werkte wel maar hij stopte niet automatisch bij de sporen. Als ik hem dus gebruikte moest ik goed mikken en meestal een paar keer heen en weer voordat de brug precies voor een spoor uit kwam. Op mijn vorige baan is hij dus nauwelijks gebruikt maar min of meer voor de show ingebouwd.
Nu ik langzaam aan al mijn spullen aan het renoveren ben, wil ik ook proberen die draaischijf weer werkend te krijgen. Ik ben dus wat gaan zoeken op internet en heb het volgende ontdekt.
De motor van mijn draaischijf is aangesloten met een rode en een gele draad. Er is ook nog een grijze draad maar die zit helemaal niet aangesloten. (Fotootje om het even wat duidelijker te maken)
Ik ben er inmiddels achter dat die grijze draad naar een spoeltje hoort te lopen, dat op de met rood omcirkelde plek hoort te zitten. Verder ontbreekt er een schuif, op de met een gele streep aangegeven plek. Het spoeltje is blijkbaar een elektromagneet die de schuif naar achteren trekt, waardoor het tandwiel ontgrendeld en de gele draad geschakeld word. ( als ik het allemaal goed begrepen heb.)
Ik kan echter nergens op internet vinden of deze ontbrekende onderdelen los verkrijgbaar zijn.
Is er iemand die mij kan vertellen waar ik deze onderdelen kan vinden?
Groeten, GéJé