Beste Tom,Wim, Frans en Pierre,
Boeiend, spannend en leerzaam.
Het laaste baan plan Wim is inderdaad een droombaan.
Eigenlijk wel mijn droombaan.
Maar voordat ik die aandurf zal ik mij eerst verder moeten bekwamen in baanbouw, ontwerp en vooral aanleg van zowel de rails en aansluitingen als
de technieken en keuzes van de scennery. Bij een module breek iets makkelijker weer af (denk ik) en vervang je iets makkelijker mislukte delen.
Nu werk ik met bestaande en gebruikte m rail. Het werken in modules biedt de mogelijkheid om ook van rail soort te wisselen bv van M rail naar C of K rail.
Ik weet dat marklin diverse overgangsstukken heeft.
En ja jullie hebben gelijk, in de Marklinbaanplannen word erg veel in een kleine ruimte gepropt,
Zo is de brug in het eerste plan eigenlijk niet functioneel en alleen voor auto's bedoeld, niet voor loks.
Oh ja, er is voor mij nog een belangrijk punt.
Ik wil naast het bouwen ook graag met de treinen "spelen"!
Wel moet ik zeggen dat de baanplannen die Tom opstuurde wat "natuurlijker" lijken te lopen.
Stof tot nadenken en napraten.
Groet
Guido