Voor mijn garage gevestigd in een van mijn winkelpanden, was ik nog op zoek naar wat interieur. Van Tom een fraaie compressor ontvangen, zelf ook nog wat gefröbeld... maar ik wil altijd meer. Niet alleen voor deze garage, maar er ligt ook nog een werkplaats te wachten. Vandaar.
Vandaag deze foeilelijke garage met de post gekregen. Maar het gaat me ook helemaal niet om het gebouw, het gaat om het bijgeleverde gereedschap bestemd voor het interieur van dit oer-Duitse en dodelijk saaie bouwwerk... en wellicht de harmonica garagedeuren als ze tenminste passen. Anders wordt het bij mijn garage tóch een rolluik.
Dit is dus
kitbashing: een bouwpakket leegplunderen en heel ergens anders voor gebruiken, dan wat er op de bouwtekening staat.
De grondplaat biedt misschien ook nog wel mogelijkheden; die hydraulische brug past met wat snijwerk zó in mijn garage. Ik begrijp dan alleen weer niet waarom Faller die bruggen heeft meegegoten met de grondplaat. In losse onderdelen zou het effect beter zijn geweest. Aan de andere kant is zo’n brug nog wel zelf in elkaar te frutten.
De rest van het pakketje gaat zó in de grabbelbak: raamkozijnen bij raamkozijnen en deuren bij deuren.
Verder via dezelfde postmevrouw een pakketje telegraafpalen ontvangen. Ooit had ik telegraafpalen van Preiser, die waren echt mooi, maar deze kunnen ook best. Ik denk dat ik ze wat vereenvoudig en gewoon in de straten zet. Dat geeft wel een dorpse uitstraling. Op veel modelbanen zie ik die draden strak gespannen van paal naar paal lopen, maar ik wil nog even uitvogelen hoe of ik die stroomdraden ook kan laten hangen.
Zo dames, Wim kan weer verder.