Jullie zullen inmiddels wel een beetje zat worden van mijn Magic Train-liefde.
Vandaag voelde ik mezelf een beetje jarig want
@Daniel Caso stuurde mij een blije doos boordevol met inspiratie.
Een aantal foto’s heb ik van Daniel’s Flickr geleend.▲ Met onder de vele spullen een paar kapjes van diesellocjes.
▲ Dit is de wat duurdere versie van Magic Train. Een geinig dingetje, maar ik was nooit zo gecharmeerd van die verstopte wielen.
▲ Eén van de kapjes heeft al een bestemming op een drie-asser met zichtbare wielen. Ikzelf vind dat het wel kan. Voor wie het wil weten; het is een onderstel van een H0-hippel van Roco
▲ Ik ga ze niet allemaal laten zien, maar ik ben een behoorlijk aantal personencabines rijker. Een aantal onderstellen heb ik nog op voorraad. Deze cabines hebben klinknagels, mooiere ramen en een een beter dak.
Dat betekent Wel dat ik mijn
Dampftriebwagen wat ga aanpassen om deze cabines en het dak passend te maken.
▲ Van dit model had ik er al een; strakke zijkanten een een eenvoudig dak.
▲ Dat betekent dus dat ik deze cabine ga vervangen.
▲ Heel veel onderdelen heb ik inmiddels uitgesorteerd, waaronder een giga-verzameling balkons (met trapjes), machinistenhuizen, ketels en nog veel meer.
▲ Dakpannen in de schaal van mijn
diorama zaten ook in het feestpakket. Dat betekent dat mijn dakpannen van golfkarton waarschijnlijk het loodje gaan leggen. Het materiaal van deze dakpannen is gemaakt van een speciaal ontwikkelde hars en worden door de Spaanse firma REDUTEX gemaakt.
Enfin, ik krijg het druk.