Voordat ik met een grote schoonmaak ga beginnen, eerst nog even dit:
De raamkozijnen en het glaswerk zitten in de gevel. Dit vind ik niet het leukste werk en dat heeft er mee te maken dat ik het lastig vind om zes keer hetzelfde te doen. Moet je nagaan wat
@SuperSylvester allemaal hetzelfde moet doen om ik weet niet hoeveel kanons te draaien.
De voordeur is nu nog wit, maar die wordt natuurlijk nog donkerbruin en verder wil ik een verlicht uithangbord aan de gevel maken. Hoe ik dat moet doen ga ik nog uitvinden.
Die raamkozijnen zien er wel mooi uit, maar ze zijn ook nogal fragiel. Ik heb ze dus aan de binnenkant met aluminium-tape vastgeplakt. Bijkomend voordeel is dan meteen dat er geen licht via de kieren naar buiten komt. Een beetje de
@Anne W-manier; hij doet het met aluminium-folie en ik met tape, maar het effect is hetzelfde.
Ik kan dus nu met het dak beginnen en het interieur.
Café de Rode Leeuw lijkt wat in de vergetelheid geraakt, maar daarvan heb ik de voorgevel op kleur gebracht en ben ik inmiddels begonnen met de zijgevel van dit café.
Ik ben er nog niet uit of deze twee panden naast elkaar komen te staan. Het punt is een beetje dat de raamkozijnen van het café en het hotel precies hetzelfde zijn. Misschien moet ik om die gelijkenis te doorbreken er toch nog een pandje tussen zetten.
Wat denken jullie?