Even een updateDe binnenzijde: het motortje is -ik weet niet meer na hoeveel aanpassingen- ingebouwd. Voorlopig even met dubbelzijdig tape. Het asje van het motortje is van kunsstof en buigt dus een beetje mee. Ook het tandwiel op de as van de wielen alsmede het wormwieltje op de as van de motor, zijn bijzonder klein. Dus luistert de afstelling nogal nauw.
De onderzijde: een heel frame compleet met wielophangingsysteem.
Hij staat in elk geval op de goede hoogte... en dat is al heel wat.
Het tandwiel van de originele Faller-bus is aanzienlijk groter, net als het wormwiel op de as van de motor, waardoor alles natuurlijk veel mooier loopt.
De bijgeleverde schakelaar past letterlijk tussen de nagel van een vinger en had ik dus keurig ingebouwd en met een druppeltje secondenlijm vastgezet... Niet meer doen dus: de secondenlijm loopt in het binnenwerk van de schakelaar en zet alles vast.
Weg schakelaar!
Waar haal je op de dag van de Heer nou tegenwoordig nog een mini-schakelaar vandaan?
Op zoek naar iets waar een klein schakelaartje in zit, kwam ik op deze. Dit nep waxinelichtjes koop je per tien voor een drol (ik denk) bij de Action. Jullie hebben allemaal uitgebreide treinenwinkels om de hoek zitten; ik heb een Action!
Aan de onderzijde van dit gevalletje zit een schakelaar
Niet z? mini als het origineel, maar wel mini genoeg!
Binnen drie minuten een hand vol bruikbare onderdelen voor weinig:
1x knipperledje (kan z? ingebouwd in een open haard of een potkacheltje)
1x 3 volts batterijcel (?)
1x schakelaar
Ingebouwd alsof-ie er voor gemaakt is.
Nadat de bodemplaat eronderzit zit, is de schakelaar ook met dikke vingers goed bereikbaar.
Het was weer een vruchtbare zondag!