Auteur Topic: Station Op Zolder (Baanplan Pierre)  (gelezen 10312 keer)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Haagse Modelbouw Club
Station Op Zolder (Baanplan Pierre)
« Gepost op: 24 juni 2013, 20:46:42 »
Dit is zo ongeveer mijn baan. Ik heb dit even snel getekend maar in te echt heb ik voor mijn baan uitsluitend flexrail gebruikt. Dit heb ik gedaan om minder koppelingen (spanning verlies en storingen) te hoeven gebruiken. Alle rails is aan elkaar gesoldeerd.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Station Op Zolder (Baanplan Pierre)
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2013, 21:50:01 »
Even snel getekend? Nu net?!
Ziet er fantastisch uit man!
Die linkerkant en het midden ken ik wel zo'n beetje, maar rechts met dat water is compleet nieuw voor me.
En ik kan niet anders zeggen; dat baanplan ziet er bijzonder uitgekookt uit!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2013, 22:01:06 »
Knap baanplan, Pierre!
Je zegt dat je alle rails aan elkaar gesoldeerd hebt.
Is dat niet een te groot risico? Stel voor dat je bij een storing enkele rails zou moeten verwijderen om dat te verhelpen.
Dan heb je wel een probleem, denk ik.
Maar je zal daar wel een reden voor hebben.

Voor de rest: chapeau!
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2013, 22:19:03 »
Is dat niet een te groot risico? Stel voor dat je bij een storing enkele rails zou moeten verwijderen om dat te verhelpen.
Nou Roel, daar zeg je wat. Dat is eigenlijk ook de reden waarom ik geen railschoentjes gebruik. Ten eerste vind ik ze niet mooi en ten tweede trek je de hele omliggende rotzooi los als je bijvoorbeeld een wissel wilt vervangen.
Ben nog wel benieuwd waar dat tramspoor gaat komen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2013, 22:33:23 »
Knap baanplan, Pierre!
Je zegt dat je alle rails aan elkaar gesoldeerd hebt.
Dan heb je wel een probleem, denk ik.
Maar je zal daar wel een reden voor hebben.

Voor de rest: chapeau!

Rails gaat toch niet kapot Roel :o Ennuh ..... wat je vast soldeert kan je toch ook weer gewoon los solderen. Ik heb nog niet zo lang geleden een wissel vervangen en dat was zo gebeurd. Het meeste werk/tijd was het oplossen van de ballast. Voordeel is dat je geen ringleiding hoeft te maken voor ondersteuning. Ik gebruik nikkel rail en er is geen (meetbaar) verlies. Buiten vuile rails heb ik nooit storingen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2013, 22:46:37 »
Ben nog wel benieuwd waar dat tramspoor gaat komen.

Rechts onder bij het station zie je een klein perron. Daar begint het tramspoortje. En het hele gedeelte rails met die blauwe streep er in kan door de tram bereden worden. Het is de bedoeling dat het trammetje daar heen en weer gaat pendelen. Ik zit er alleen nog over te denken om aan de andere kant van het perronnetje nog een spoor te maken met een wissel en daar de tram te laten stoppen. Dan kan het werkverkeer gewoon inhalen en rest van de baan op.
Groet Pierre.

stafmarklin

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 25 juni 2013, 19:15:51 »
Strak plan Pierre en als de afwerking het niveau haalt van de Fiat Garage dan wordt dit een H??????l prachtige baan.
Wordt opgevolgd. :o

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #7 Gepost op: 25 juni 2013, 22:23:20 »
Strak plan Pierre en als de afwerking het niveau haalt van de Fiat Garage dan wordt dit een H??????l prachtige baan.
Wordt opgevolgd. :o

Ik ga uiteraard mijn stinkende best doen Staf. ;)
Groet Pierre.