Iedere keer maar weer mezelf er toe gedwongen wat aan de treinbaan te doen maar het zit er momenteel even niet in.
De geest is uit de fles.
Om toch mezelf maar een beetje op te peppen ben ik voor een schoonzus die binnenkort 86 wordt (ja oud hè) zo'n winter tafereeltje gaan maken.
Ik merk nu wel dat ik er weer lol in ga krijgen en dat zal later weer ten goede komen aan de treinbaan.
Je zou denken, hij kan het niet laten.
Inderdaad, weer eens begonnen aan een nieuwe vignette.
Gisteren 13-10-2013 was het echt zo'n dag om er maar eens aan te beginnen, er ligt verder nog genoeg ander werk maar dan moet ik mijn lieslaarzen aantrekken want de tuin staat blank en ik moet dan naar mijn schuur.
Ik wil deze wel een beetje eenvoudig maken, niet te veel poespas maar wel proberen een leuk sfeertje te creëren.
Eerst maar een uitsparing gemaakt voor de batterijhouder want er kan geen trafo aan omdat het een tafel vignette wordt.
Aan de onderkant zit een opening zodat de schakelaar bediend kan worden maar waar men ook de batterijen kan vervangen.
De lantaarnpalen moeten wel kunnen branden natuurlijk.
Ook de uitsparing voor de sloot gemaakt en van wat afval piepschuim de bedding.
Ik wilde eerst een steigertje maken maar bij nader inzien leek ons een klein bruggetje toch wel weer wat leuker.
Daarom maar begonnen aan een eenvoudig houten bruggetje.
Ook was ik al aan de handrailing begonnen, stukjes roerhout en lucifers bewijzen goede diensten.
Volgende handrailing in de maak, gaatjes aftekenen.
Eerst even de gaatjes voorboren.
Met een vierkant sleutelvijltje de gaatjes opruimen en zorgen dat ze een beetje vierkant worden.
Even een lucifertje passen.
De tweede railing er tegenaan geplakt.
Als de houtlijm een beetje droog is alvast even kijken hoe het sfeertje gaat worden.
Morgen gaat het geloof ik weer regenen maar dan eerst ff naar de Action om mijn ijzeren voorraad aan te vullen.
Daarna kijken of er nog verder gewerkt kan worden.
Moet pas 10 november klaar zijn.