Even een update om het gebrek aan updates te verklaren:
Sinds eind maart is het zakelijk veel drukker geworden. Ik had een nieuwe opdrachtgever waarvoor ik veel ga doen, namelijk schrijven over mijn andere hobby basketbal. Maar ik had ook mijn hele adresboek gemaild om nu eens uit te leggen wat ik (voor mezelf) doe en dat heeft weer geleid tot een fiks aantal nieuwe opdrachten. Daardoor is er geen tijd meer geweest om nog wat nadrukkelijk met de baan bezig te zijn. Maar dat komt vanzelf wel weer.
Eind juni wordt de nieuwe dakkapel geplaats. Niet aan de kant van de baan, want dat zou een enorme toestand geworden zijn, maar de oude dakkapel aan de achterzijde (2.40 meter breed) wordt vervangen door een dakkapel van 3.20 meter breed. Dat is dus meer licht op zolder. Plus dat de dakkapel van de jaren 60 erg smal was. De nieuwe dakkapel geeft mijn zolder gewoon een halve meter extra lengte en dat is helemaal goed om het volledige baanplan ooit te gaan realiseren. Plus dat ik het deel waar station Hookyville staat, meer de kamer in kan plaatsen, zodat ik er aan de achterzijde ook makkelijker bij kan zonder veel last te hebben van het schuine dak. De boekenkast gaat van zolder af en er komen gewoon wat planken aan de muur, zodat het spiraaldeel dus mee de kamer in kan schuiven. Helemaal prima.
Doordat 28 juni de kamer leeg moet zijn - op een goed afgeschermde en afgedekte baan na -, ben ik wel gedwongen om alles in dozen te stoppen, die ik ofwel tijdelijk onder de baan kan plaatsen of tijdelijk van zolder weghaal. Met andere woorden: alles staat in het teken van opruimen. Misschien dat het in juni iets minder druk is en dan waag ik nog een poging ballasten op de manier zoals sommige andere N-spoorders dat ook met de Flm Piccolorails hebben gedaan.
Als de dakkapel klaar is (dat is 28 juni en alles is rond in ??n dag), heb ik een paar dagen om de kamer weer gedeeltelijk in te ruimen. Daarna vertrek ik voor de ANWB naar Denemarken en Zweden om drie weken lang campings te bezoeken en er over te schrijven. Het gaat hier om charmecampings: campings waar het zogenaamde toeristisch kamperen de boventoon voert, waar weinig of gemoedelijke animatie is en die om een of meer redenen bijzonder zijn (gastvrijheid, uitstraling, ligging). Een charmecamping ademt ook rust en ruimte uit en is niet te groot (max 200 plaatsen, liefst veel minder), maar ook niet te klein (vanaf 20-25 plaatsen). Op mijn lijst staan er 28, maar de kans is aannemelijk dat er veel meer charmecampings zijn. Als ik die vind en bezoek, kan ik weer extra verdienen. Dus Denemarken/Zweden-kenners: kom maar door met de namen van die campings!
Mvg,
Martin