Dankjewel Gert-Jan,
Die vakwerkbrug was inderdaad niet veel. Het enige wat ik van deze brug heb gebruikt zijn de steunen die de brug moeten dragen. Deze nieuwe brug komt voort uit nogal wat sloop- en paswerk. Hij wordt waarschijnlijk olijf- of pisbakgroen.
Ik noemde het "schoorstenen" zodat de minder bouwkundigen onder ons het ook zouden begrijpen.

Het brughoofd en de arcademuren komen inderdaad in dezelfde kleuren, zodat het hele zaakje eenzelfde sfeer gaat uitstralen.
En verder wordt het er best wel gezellig hoor, alleen in plaats van terrasstoeltjes en tafeltjes worden het kratjes, kartonnen dozen en vuilniszakken. De serveersters serveren geen drankjes maar verlenen bepaalde diensten tegen een sterk gereduceerd tarief.
Rechts van de brug komt een handel in scheepsbenodigdheden, daarnaast bij die nog lege boog iets met wijn en veel wijnvaten en daar waar die deur is... eh... daar ben ik nog niet uit.
Verder heb ik nog een pakhuis en dat komt rechts van dit hele setje.
Kijk je uit dat de magneetstrip niet te diep onder het wegdek komt te liggen. Daarmee bedoel ik dat het wegdek niet te dik moet worden. Zo'n kunststof plaatje is veel te dik. Beter een groefje en dan niet te dik plamuren en schilderen.
De magneetstrips komen ietwat verzonken in het wegdek te liggen, met daar overheen een laag watervast zwart schuurpapier. Dat schuurpapier lijkt sprekend op asfalt en is net zo dik als een laagje plamuur. Bovendien vind ik de werking van magneetstrip ietsje sterker dan het standaard Fallerdraad. Bij wijze van test heb die bus ook al eens laten rijden over een dun styreen plaatje, met daaronder die magneetstrip en dat werkt best prima.
Geweldig mooi werk man. Ben benieuwd naar het resultaat als dit straks in de verf zit. 
Ik ook, maar voordat de eerste lik verf erop gaat wil 'm eerst nog wat plamuren en die grote hoekstenen wat bijwerken.
En het leukst bewaar ik natuurlijk voor het laatst.

Dank voor jullie stimulerende complimenten.