Als je de zijmuur eraf zou kunnen halen, dan kun je ergens in het midden een rijtje of vier stenen wegsnijden en dan komt-ie aardig in de buurt.
Een leuk projectje.
Inderdaad een leuk project, dus vandaag maar eens aan begonnen.
Eerst het torentje en de zijmuur verwijderd. Die komen gemakkelijk los. De rode en de grijze stenen van het portaal zijn helaas niet van elkaar te scheiden. Deze zitten te goed verlijmd.
Als een plastisch chirurg eerst bepaald waar gesneden gaat worden. Dan voorzichtig het mes er in.
Een kant ingekort. Op de volgende foto is goed te zien hoeveel er verwijderd is.
Naast de hoekstenen onderaan blijft geen ruimte meer over voor de grijze steentjes. Maar als ik nog eens goed naar het origineel kijk, ontdek ik dat dit overeen komt met de werkelijkheid.
De rechterzijde wordt vervolgens op dezelfde manier ingekort.
Nu ga ik bedenken hoe ik het torentje in ga korten. Als ik het torentje alleen aan de onderkant in zou korten, valt niet alleen de onderste ring ( die daar eigenlijk helemaal niet hoort te zitten) Maar ook het grootste gedeelte van de tweede ring weg. Het torentje zal dus ergens boven de ringen ingekort moeten worden.
Wordt vervolgd,
Gert-Jan