Allereerst maar eens die gevel:
Ben toch bang dat piepschuim niet helemaal mijn ding is. Leuk om je huis mee te isoleren en bergen mee te maken, maar van het resultaat ben ik niet kapot. De verf is nog wat nat maar vreet niet door de muur heen. Verder vind ik het een beetje een rotzooitje. En dan kun je natuurlijk wel zeggen dat het een oude loods is die ondanks de tand des tijds nog overeind is blijven staan, maar ik vind een strakkere basis toch een beter begin om iets dan later te verouderen.
En dan hebben we natuurlijk ook nog die slager:
Kan best zo'n militair met een schortje voor.
Op dit moment is mijn investering in dit project € 10,- (incl. verzending) en ik begin me langzaam af te vragen of 1:48 wel een goede keuze is geweest. De keuze in deze schaal is uitermate beperkt. De enige bruikbare figuren horen in of om een tank of bij een vliegtuig. Ouderen, kinderen, beesten en vrouwen komen in het hele verhaal niet voor. Als je dus een diorama wilt maken in deze schaal, dan kom je bijna niet verder dan kerels in een overall of militairen met een schort.
Als ik dan kijk naar schaal 1:35 (nagenoeg spoor 1) dan vindt ik onder andere dit:
Kwalitatief hoogwaardig spul.
En een grote keuze.