Ik zat vanavond boven om een computer te vullen met software en daar gaat nogal wat tijd overheen dus ... tussendoor maar een beetje aan het fröbelen geslagen.
Een startje gemaakt aan de locloods. De voorgevel met de decoupeerzaag uitgezaag uit een stukje afval hardboard. Ik heb het eerst van karton geprobeerd maar dat was echt te zwak. Ik ben maar gelijk met de lastigste gevel begonnen. Hier moet aan beide kanten een muurtje tegenaan gemetseld worden.
Ik was eerst van plan om een skelet te maken van hout (vuurpijlstokken) en dan de ruimtes op te vullen met muurtjes maar … ik vind hele muren toch mooier. Ik maak nu hele gemetselde muren met daarop een houten dakconstructie. Een uitbouwtje aan de zijkant en aan de achterkant een garage er tegenaan waar je zo de deuren in kan kijken.
De steentjes ga ik maken van de bekende blauwe isolatie platen. Daar heb ik er nog een paar van liggen. In het verleden wilde ik die gebruiken als geluidsisolatie onder mijn rails. Dat maakte zo weinig verschil dat ik er van afgestapt ben. Maar we dwalen af. Van de platen snij ik strookjes van 4 mm. De bakstenen die ik nodig heb zijn ongeveer 10 x 5 x 4 mm dus ik moet een soort steenstrips maken van 10 x 4 mm om op mijn muurtjes te plakken.
Eerst lange stoken gesneden en daar weer kleine stukjes van gemaakt.
En dan begint het monnikenwerk. Ik heb als hulpje om de cm een lijntje getrokken om recht te blijven met “metselen”. Als een soort touwtje wat een metselaar gebruikt.
Wel weer even genoeg voor vandaag. Ik krijg hier wel last van mijn handen van dus later maar weer verder maar …. het resultaat is zeer bevredigend.
Wordt vervolgd .....