Dank je wel allemaal.

Update:
De bak is weer terug op de auto gelijmd en het motortje heb ik in het onderstel laten zakken. Ik heb er een laagje tape omheen gedaan zodat hij stroef in het bakje gaat. Daarna laten draaien en de speling afgesteld tot hij mooi soepel loopt. Met vier drupjes houtlijm heb ik het motortje gefixeerd.

Gisteravond zitten overdenken of ik nog wat met de reed-aansluiting kon doen die loos blijft en kreeg een leuk idee. Ik ga proberen of ik daar een stel remlichten mee kan bedienen. Zodra de Daf stopt op een stopmagneet gaan de remlichten branden.
En dan ook maar gelijk verlichting in de Daf maken. Als ik toch bezig ben. Maar wel even het schema aanpassen nou ik er verlichting op wil maken.

Ik heb nog ledjes van 2mm en die passen precies in het gat van de koplamp. Met de hand heb ik de glaasjes uitgeboord tot 1,5 mm en met een kleine ruimer de gaatjes precies in het midden 2 mm gemaakt.

Er is zo weinig ruimte in de cabine voor verlichting dat ik verplicht ben daar lakdraad voor te gebruiken. De dikke draden van de ledjes kan ik daar nergens plooien. Uit de rommelbak vis ik een oud anker waar ik wat draad af kan halen. Wie wat bewaard …..

Ook onder de stoelen moeten wat draden getrokken worden.

Om nog wat meer ruimte krijgen en de koplampen mooi naar voren te laten komen maak ik de ledjes een beetje taps. Aan de binnenkant heb ik de gaatjes wat verzonken.

De dikke draden van de ledjes afgeknipt en zo kort mogelijk om gebogen en lakdraad er op gesoldeerd. De moeilijkste verlichting is in ieder geval geslaagd.

Even de brand er in om te kijken of alles werkt. Mooie warm witte koplampen.

Wordt vervolgd .....