Fleischmann Edelweiss poetslocje in N.
Het locje kwam met de vele kapotte wagons en locjes van de buurman mee en heeft zelfs geen motor. Ik ben even in mijn voorraad motortjes gedoken en heb daar twee bruikbare motortjes gevonden. Het rechtse motortje gaat het worden. Die past het mooist. Ook een tandwieltje gevonden wat past.
Ook een pantograaf gevonden die past. Is een beetje scheef en los maar dat komt wel goed.
Voor de poets/schuur schijfjes maak ik met een perforator wat rondjes uit droog/waterproef schuurpapier die ik met een drupje secondelijm onder de schijfjes lijm.
Op het dak van het locje ontbreekt ook nog wat. Een soort isolatoren of zo naast de voet van de pantograaf.
Ze zijn afgebroken in het dak dus ik moet eerst (met de hand) nieuwe gaatjes boren.
Ik maak “beugeltjes” van 9 mm van een stukje bloemistendraad en …
… strip een stukje draad voor de voetjes. Het dunste stukje is het mooiste en past net over het draadje heen. Daarna schilder ik de rest ook rood en plaats de inmiddels opgeknapte pantograaf.
Ik vind er nog twee kleine wagonnetjes bij en het is een leuk setje. Helaas zijn de hekwerkjes van één wagonnetje zoek. Daar moet ik nog wat op vinden. Ik zal eens op zoek gaan naar nog één of twee van deze wagonnetjes.
Het poetslocje doet prima zijn werk. Ik laat hem om de dag twee rondjes lopen en dat is voldoende om de baan schoon te houden.
Tot later ….