Lima 8031, zo kwam hij oorspronkelijk op de markt![](https://werthof.home.xs4all.nl/treintjes/l/rbe_4_4_1407-1482.jpg)
Lima heeft er heel veel van gemaakt, maar bedrijfsnummer 1435 (zonder nummer op het front, en met een wit interieur behoort tot de oudste en minst gelijkende versies, met vaste koppelingen, geen KKK, geen NEM-schacht, en een niet correcte pantograaf).
Ik liep in Rijswijk op tegen 2 identieke mormels voor samen nog geen € 30,-. de ene (DC) reed, de andere (AC) reed niet meer.
Onder het laatste catalogusnummer (officieel
met cardan aandrijving), L1208031, waarbij het eerste cijfer meestal ontbreekt, worden ze nog vaak
aangeboden bij Markplaats, Ebay, Catawiki e.d.
De 1208031 is een gecorrigeerd model en de 8301 en 208031 zijn dat zeker niet (pannenkoek motor), maar voor de handel lijkt dat 1 pot nat. Sinds Piko met een betere versie uitkwam, daalt de prijs flink.
Afijn, dat is de markt.
Waar het mij om gaat, is het opknappen van degene die het niet doet. Dat is degene waarin een Märklin DCM motor is ingebouwd, een Märklin pantograaf op zit (van een Ae 6/6) en een sleper onder hangt.
Als dat niet lukt, heb ik in ieder geval toch nog een werkende pantograaf en sleper aangeschaft.