Beste GG,
Natuurlijk een houten plank, recht gelegd en voldoende ondersteund
Daarop ligt een laag kurk (de baan op zich is al meer dan 25 jaar oud), daarop een laagje isolerend materiaal
Ik maak geen gebruik van flex-rails, dus de rails goed passen, recht leggen (latje om rechte stukken te richten) en goed de overgangen tussen de rails recht houden, eventueel de rails wat verkanten.
De rails worden gelijmd met Decorail van ER Decor, daarna worden de rails op hun plek gehouden met gewicht (blikken, potten, zware dingen)
Er is een lange droogtijd, de flexibele lijm heeft lang werk om de zaak "vast te zetten".
Ballast is Busch 6127, is wat te grof, aan de andere kant van de brug wordt het 6126, voor het verlijmen gebruik ik Decobal van ER Decor, blijft ook flexibel maar het kost ook veel tijd voordat de ballast een beetje "vast ligt".
Daarna de ballast en de dwarsligger "verroesten" met verdunde verf en de railstaven met onverdunde verf en als laatste hier en daar met wit, zwart en grijs krijtpoeder e.e.a. wat "bevlekken".
Het belangrijkste is gewoon zorgvuldig te werk gaan en je timmermansoog gebruiken.
Verder zie mijn langlopend en zeer uitgebreid bouwtopic op ......
Groet, Anne W