Zimo kom ik nog weleens tegen. Zimo en Tran kun je heel goed rechtstreeks bestellen. Bij Doehler & Haass is zelfs de voorkeur ze per e-mail te bestellen. Zimo en Doehler & Haass kom je ook wel tegen op de beurs in Houten. Doehler & Haass wordt in Nederland overwegend verkocht onder de naam van Rautenhaus en soms ook Trix, en ja, ook als Viessmann.
@stootblok : Viessmann 5256 komt in het huidige Viessmann programma op hun
website helemaal niet voor, vandaar dat ik er ook niets van gezegd heb.
Pas op met dat nummer 5256. Onder dat nummer is een
wisseldecoder te koop! Die kan wel een grote stroom aan maar je kunt er in een lok niet zoveel mee...
Onder datzelfde nummer en bij dezelfde winkel staat ook
deze Doehler & Haass DHS 252 lokdecoder. Hij is echter zowel bij D&H als bij Viessmann uit het programma. Bovendien specificeert D&H de maximale motorstroom als 1,5A en niet als 2A - maar ook 1,5A is voor jou nog genoeg. Als je deze lokdecoder kunt kopen is dat oude voorraad. Niet dat daar wat mee mis is, en D&H is een fabrikant van zeer goede decoders.
In de huidige modellenreeks is er de
Viessmann 5255. Deze kan ook 2A motorstroom aan maar hij spreekt Selectrix! Nergens kan ik vinden dat hij ook DCC spreekt, dus dat zou ik zeker navragen. Overigens is die decoder ook een product van Doehler & Haass, maar is die bij D&H van de site verdwenen.