Nou
@Roel dat is een goede. Eerlijk gezegd weet ik het nog niet hoe ik het ga aanpakken voordat ik het spul thuis heb en gezien heb wat er allemaal mogelijk is. Het mooist lijkt het me om de complete brug breder te maken, dus ook het deel waar waar het draaigedeelte zit. Ik realiseer me wèl dat ik die bak waar het contragewicht in zit ook breder moet maken en dus ook de tussenliggende verbindingen. Onder het brugdek zit natuurlijk ook nog een heel vakwerk-verhaal dat ook moet worden aangepast.
Als dat allemaal niet lukt dan zou ik eventueel ook de paden voor de voetgangers aan de buitenkant van de brug kunnen laten lopen. De constructie van de brug blijft dan intact.
Omdat de rijbaan vrij smal is zal ik met verkeersborden de boel moeten regelen.
Volgens mij is dat in 't echt weleens gebeurd. En zo niet, 't Is jouw wereld, dus jij beslist wat echt is.
Binnen de bebouwde kom zit de aandrijving van een basculebrug meestal ingebouwd in het brughoofd waar het scharnierpunt van de brug zit. Het verschil met deze brug is dat de hele techniek bovengronds is. Omdat er aan die kant van de module veel industrie komt, vind ik die industriële look wel verkoopbaar.
Het is inderdaad mijn wereld, maar enige geloofwaardigheid wil ik toch wel nastreven. Ik werk graag volgens het principe: “Het had gekund”.
De tekening is in ieder geval al top! De rest zal voor jou zeker geen grote uitdaging zijn
Nou Jack, ik kan wel snel even een schetsje neerkrabbelen, maar ik zie dit toch wel als een grote uitdaging.
Ik zie wel nog de nodige kieren in je grachtenproject.
Joh... dát zie je weer scherp. Die kieren kunnen wel kloppen omdat deze hele meuk voor de foto even is neergezet. Alles staat dus nog los. En gelukkig maar want als het was vastgelijmd dan had ik alles er weer moeten afbikken omdat ik misschien wel een dit brughoofd moet aanpassen of zelfs vervangen.