...en nou stoppen met janken en beginnen met bouwen!!!!
Oké baas!
Even een paar uurtjes gejat van de doorgaans drukke zaterdag.
• Niet alleen het wegdek is breder geworden, maar natuurlijk moeten ook al de dwarsverbindingen van de bovenbouw opnieuw worden gemaakt. De verkeerslichten (links)voor de scheepvaart heb ik al gescoord.
• Vuurpijlhout, ik heb er een berg van en bedacht me dat ik dat hout ook kan gebruiken om mijn landhoofd te verstevigen.
• De zijkanten zitten erin. Dat poortje links moet worden vervangen en misschien trek ik de stijl van het landhoofd wel door naar een nieuw poortje.
• Maar ik moet oppassen dat ik niet teveel versieringen van dat Station Baden Baden ga gebruiken. De verleiding is groot maar het blijft natuurlijk wel een oer-Nederlands gebeuren dus wil ik niet teveel van dat Pruisische gedoe op mijn module.
• De onderste laag van wegdek ligt erin.
• Even voor de beeldvorming heb ik de zijkanten van de brug even met plakband vast gemaakt. Voordat ik die brug definitief in elkaar zet, wil ik eerst het wegdek in de verf hebben. Anders kom ik daar natuurlijk nooit meer bij.
• De kade aan de overkant heb ik er nog niet in gemaakt. Eerst wil ik het landhoofd aan de andere kant van de brug in elkaar zetten en zeker weten dat alles perfect past, voordat ik de kade erin maak.
• Het bijgeleverde motortje. Op dat grote wiel zou een soort armpje moeten worden gemonteerd dat aan de andere kan vast zit aan de brug. Ik ben er nog niet over uit of dit wel de meest mooie oplossing is om die brug te bedienen.
Suggesties zijn welkom.