Nog even terugkomend op de aandrijving.
Je hebt gelijk
@GéJé er komen nog portalen aan weerszijde van het rollende gedeelte. Deze komen aan de zijkanten en zorgen er tevens voor dat de rolbrug in de vertanding blijft zitten. En inderdaad; in het echt rolt zo’n brug via de bovenkant van dat portaal naar achteren.
Wat ik had bedacht is het volgende:
Ik maak *kabels vast aan de bovenkant waar die ballastbak zit en die zou de brug naar omlaag moeten trekken. In feite krijg je dan dezelfde krachten die ik anders zou hebben met zo’n plastic heveltje, dat dan via dat idioot grote wiel omlaag wordt getrokken.
Qua waarheidsgehalte gebeurt het openen van zo’n brug natuurlijk nooit met zo’n wiel en waarschijnlijk ook niet met kabels, maar van deze twee opties vond ik met kabels de minst storende optie.
Qua *kabels zou ik het liefst aan elke kant meerdere kabels maken die netjes naast elkaar in het bruggenhoofd verdwijnen. Als ik dan toch voor kabels ga, dan moet het er ook goed uitzien. Om ze netjes naast elkaar in de grond te laten lopen zou ik een aantal buisjes naast elkaar kunnen maken waar ze doorheen lopen en niet in de war raken. Maar ja, eigenlijk zou ik dat touw moeten hebben dat
@Super Jack fabriceert in zijn touwslagerij. Normaal garen wordt nogal pluizig en mijn kabels moeten een beetje een staalkabel-kleurtje krijgen.
Wafelijzer:
Volgens mij heb ik op de voorkant van dit locje het wafelijzer gebruikt dat jij bedoelt. Voordeel van “jouw” wafelplaat is dat het lekker dun is. Ik restaureer er ook afgebroken treeplanken mee en ik heb er ook wel eens een trap mee gemaakt. Prima spul en het kost niks.
Enne Gert-Jan, ik waardeer je mening... waarom denk je dat ik op dit forum zit?