Tóch nog even nagedacht over de aandrijving van mijn brug en een paar berichten terug kwam
@GéJé met het volgende:
Je schrijft dat je het bascule deel met touwtjes aan weerszijde naar beneden wil trekken. Maar dit deel gaat niet recht naar beneden. Het rolt naar achteren. Als je naar de voorbeelden in het echt kijkt, dan zie je dat het middelpunt van het tandwiel recht naar achteren wordt getrokken.
Dit punt dus
Bij jou brug zitten daarvoor ook de twee benodigde portalen.
Volgens mij kan je de touwtjes dus beter over deze portalen naar achter en dan aan het eind naar beneden laten lopen.
Ik denk dat de brug dan beter rolt omdat deze portalen ook voorkomen dat de brug gaat torderen bij het open trekken.
Vaak leg ik ideeën van anderen even naast me neer om er later weer op terug te komen en ik vond deze constructie op
http://www.theweebsite.com/trains/scherzer_build.htmlAls ik dit zo zou willen uitvoeren dan zou ik wèl de horizontale dwarsbalk waar dat wiel in loopt dat aan de verticale staander van de brug vastzit, aan de achterzijde iets hoger moeten zetten omdat als de brug verder opengaat, het wiel vrij in de lucht komt te hangen. Begrijpen jullie het nog?
Op de tekening lopen de draden dwars door de contructie heen; ikzelf denk dat het mooier is om de draden aan de buitenkant langs de constructie te laten lopen. Dat geeft wel meer wrijving en druk op de hele constructie.
Enfin, ik ga eens uitvogelen of de middelen heb om dit uit te voeren.