Hallo allemaal,
In Houten heb ik dit H0e locje gekocht.
Het is een locje van het merk Atlas en volgens de verkoper liep het niet meer. Er ontbraken ook een aantal onderdelen en hij vroeg er €5,- voor. Na wat afdingen kon ik hem voor €3,50 mee nemen.
Zelfs als ik het niet aan de praat krijg is het voor die prijs nog een leuk statisch object voor in een werkplaats of iets dergelijks.
Vandaag het locje maar eens open gemaakt en het motortje gedemonteerd. Als ik het motortje aansluit loopt het perfect.
Het probleem zit hem in twee contacten die het motortje van stroom moeten voorzien.
De contacten buig ik wat verder naar binnen en nadat ik het motortje weer gemonteerd heb maakt het geluid als ik stroom op de wielen set maar het draait niet. Ik maak alle tandwielen goed schoon en breng een druppeltje olie aan en dan komt het locje langzaam weer op gang. Ik laat het een tijdje draaien en nu loopt alles weer perfect!
https://youtu.be/ZwwLcwbgzSADan de ontbrekende onderdelen.
Mijn locje heeft aan de voorkant maar één lamp.
Even zoeken op Google en daar vind ik dit locje dat te koop staat op Ebay.
Ook maar één koplamp
De koplamp van mijn locje wordt dus verplaatst naar het midden en daarmee is dat ook weer opgelost.
Mijn locje heeft aan de achterkant drie lampen. Het locje op Ebay heeft er daar ook maar één.
Dit verander ik dus ook en nu heb ik in plaats van een lamp te weinig ineens twee lampen over.
Dan komt nu het grootste probleem.
Het locje mist aan één zijde het drijfwerk.
Ik heb het drijfwerk gedemonteerd en nu is de uitdaging om dit te kopiëren om het locje weer compleet te krijgen.
Wordt vervolgt,
Groeten, Gert-Jan