Hallo allemaal,
Onlangs ben ik weer begonnen met modelspoor en heb een topic geplaatst bij het Faller Car Systeem.
Ondertussen ben ik met verschillende projecten bezig.
Ik zou dit graag met jullie willen delen, om tips en trucs uit te wisselen.
Het doel is: een gelijkstroombaan, h0, analoog, tijdperk I-II, zoveel mogelijk beweging en zelf maken.
Mijn baan staat op zolder en hier wordt met name in de periode met slecht weer aangebouwd.
In de periode met goed weer heb ik een andere passie, motorrijden.
In de onderstaande foto is een overzicht van de baan te zien.
Onderbouw van vuren rasterwerk met daarop spaanplaat, wat naar mijn mening nu eigenlijk te dun is.
Voor de verdere opbouw wordt gebruik gemaakt van beter materiaal. Hierdoor vind ik het niet nodig om dit te vervangen.
De besturingskast is aangesloten waarmee de wissels en rijstroom kan bedienen.
Voor de wissels heb ik m.b.v. relais een terugmelding aan het dak gemaakt met het sporenplan.
De rijstroom kan ik regelen m.b.v. zelf gebouwde voedingen. Echter zit ik met een reststroom van 1,2 volt welke voor 1 lok voldoende is om te rijden.Hier moet ik nog iets op verzinnen.
Omdat ik de achtergrond van zelf verbouwde half relief huisjes maak, ben ik ook bezig om een kasteel en hotel te maken.
Dit alles van klei en restdelen van oude huisjes. Ook de muren voor de wal en tunnels zijn gemaakt van klei.
Ik zal niet zo snelle bouwer zijn maar hoop zo af en toe iets te kunnen plaatsen.
Overzicht van de baan.
Besturingskast met rijregelaars.
De relais t.b.v. terugmelding wissels.
De stroomkast 240Volt.
Het spoorplan met terugmelding van de wissels.
1e opzet van het hotel/kasteel