Dankjewel heren.
Maar hoe heb je die reclame gemaakt?
Van het internet scharrel ik nog wel eens wat bij elkaar aan oude reclameposters die passen in mijn tijdsbeeld. Bijvoorbeeld via Google op:
affiche Nederland 1950. Wel zoek ik op grote afbeeldingen. Op die manier krijg je bij het afdrukken geen irritante rasters of pixels te zien. Als ik dan een A-viertje gevuld heb, druk ik die af op een vel
zelfklevend A4. Het voordeel van zo'n zelfklevend vel is dat je geen geknoei hebt met lijm. Bovendien kun je dan met een spateltje de voegen van de bakstenen door zo'n affiche heendrukken. Daardoor lijkt het nog meer op een aanplakbiljet.
Inmiddels ben ik wat verder met het dak.
▲ Omdat er interieur op de zolderetage komt en er door het dakraam nogal wat in het zicht zit, moest ik ook wat aan de binnenkant iets van een balkenconstructie maken. Voordeel van dit hele gedoe is dat het dak nu afneembaar is geworden.
▲ De dakvorsten (of nokpannen) laten wat kieren open, dus heb met wat Action-plamuur de boel maar even dichtgesmeerd.
▲ Het pannendak staat te drogen.
▲ Het glas in het dakraampje heb ik met Kristal Klear gedaan, waardoor het er ook aan de binnenkant een beetje netjes komt uit te zien.