Woouw! ... je verwering is prachtig geslaagd man. Is dit een drybrush met zwart? Schitterend!
Dankjewel
@Pierre!
Nee het is geen drybrush maar zwart met erg veel terpentine; dus heel erg verdund. Met drybrush kom je niet tussen de voegen. Door in de hoeken wat meer te laten lopen en met een stukje keukenrol te deppen waar je de overgang naar minder vuil wil maken, krijg je een door airbrush-effect.
Wat betreft je bovenleiding.
Duidelijk verhaal.
Zo, die Hofnar heeft flink zitten paffen: alles zit onder het roet.
Ik vind de vervuiling/aanslag erg goed geluk, Wim. Complimenten.
Dankjewel Rob,
Terpentine en papier gaat inderdaad wel hard. Misschien scheur ik 'm er wel af en plak ik er een ander overheen. Ik ben er nog niet uit.
Over de bovenleiding: ik zou de kappen niet verhogen. Eerder de bovenleiding verlagen. Op station Amsterdam zaten de beugels als het ware bijna ingeklapt op het dak, zo laag hing de bovenleiding daar. Tenminste, in mijn jeugdige beleving...
Dank voor jullie feedback!
Die twee overkappingen verhogen is wel heel wat werk, want dan zou ik voetjes moeten maken of buisjes waar de staanders van die overkapping in passen. Teveel werk zonder spectaculair effect.
Ik ga met jullie ideeën aan de slag.
▲ Tussendoor ben ik nog wel even bezig geweest on een soort van portaal te maken, maar dat gaat 'm op deze manier niet worden omdat de bovenste draad op deze manier niet past.
Kan je de masten niet inkorten ,en dan als palen gebruiken
Sommerfeldt masten kunnen alleen aan de bovenkant worden ingekort omdat aan de onderkant een draadeind zit, zodat ze kunnen worden vastgeschroefd.
Enfin, ik de bovenleiding even laten rusten en heb dus maar even wat anders gedaan:
▲ Dit is -vanaf de voorkant gezien- de rechter zijgevel. Enfin, die kennen jullie inmiddels wel. Daar zat nog geen raam in. Het interieur moet de stationsrestauratie worden: houten vloer, smerige muren, een buffet met zo'n grote koffieketel en natuurlijk zo’n warmhoudkast voor de saucijzenbroodjes.
Pfff... volgende keer bouw ik een bioscoop.