Ook een zeer leuke schets.
Dankjewel Mark,
Dat schetsen heb ik van
@Pierre geleerd; die gast maakt zo'n beetje van elk project eerst een schets. En het werkt! Je kunt wel allemaal leuke ideeën hebben, maar als je het op de een of andere manier niet op papier zet, dan wordt je leuke idee de volgende dag weer overlapt met een nieuw leuk idee en dan is je vorige idee weer verleden tijd.
Enfin, ik ben dus even een bouwpakket van huis (1) bij elkaar aan het verzamelen:
▲ De voorlopig geconstrueerde losse onderdelen: links een voorgevel afkomstig van
HollandScale, die aanvankelijk uit twee woonlagen bestond, maar waar ik een etage bij heb op gezet. De winkelpui komt denk ik uit hetzelfde pakket. De kroonlijst heb ik er zelf op gezet en is een stuk eenvoudiger van uitvoering dan de versie die eigenlijk bedoeld was voor deze lijstgevel.
Rechts van de voorgevel de aangeraapte zijmuur en dat is weer eens wat anders dan (weer) bakstenen. Omdat deze zijmuur wat verder doorloopt waren baksteenplaten niet groot genoeg.
Rechts de achterzijde van het pand waar veranda's moeten komen en de uitbouw voor de keuken.
▲ Een dergelijk soort dak heb ik al eens eerder gemaakt, maar voor de volledigheid ook een foto.
▲ Het gaat geen compleet ingericht poppenhuis worden, maar op een aantal etages wil ik wel iets van een interieur maken, zoals een huiskamer en een keuken.
De voordeur naar de bovenetages blijft open, zodat je nog net de trap kunt zien... en natuurlijk komt er nog een touwtje langs de muur om vanaf boven de deur te kunnen openen.