Gisteren was het dan zo ver. Nadat ik 's ochtends om 04h40 aan mijn rit huiswaarts begon, was ik om 09h30 op de zaak. Daarna gauw naar huis, voor de was en de week boodschappen. Daarna een paar telefoontjes gepleegd, om de boel af te kunnen gaan halen.
Via de post (in dit geval DPD) kwam binnen...
Toen naar Heinenoord, alwaar opgehaald...
Alles moet nagekeken worden helaas (ook locs en passagiers stellen...) op wielstellen (ontbreken enkele) en koppel dingetjes (krom of ontbreken er heel veel...)
Elektrische wissels (waar denk al de nodige storingen in heb gezeten, gezien het feit, dat er al aan gesoldeerd is...).
Handwissels...
Trafo nieuwe stijl...
Ontkoppelrail (werking niet kunnen testen, omdat ik niet weet hoe aan te sluiten en waarop...) en 2 stootblokken nieuwe stijl zonder verlichting (helaas...).
Rails...
Rails zat...
Deze rijtuigen, ben ik ook superblij mee...
Geen wonder dat deze loc niet reed, op de in allerhaast neergelegd proefbaantje...
Als ik in de andere locjes kijk, mis ik hier ook een rijrichtingsveertje...
Dit is Marklin en Lima door elkaar, inderdaad qua gewicht een verschilletje...
Daarna richting Zuidplein, de volgende stop, waar ik geheel in stijl, langs station Lombardijen moest, wegens een straat afsluiting...
Compleet met wat scenery, al is het niet geheel mijn smaak...
Incl. station en hotel, al vindt ik de paddestoel kiosk echt gruwelijk...
Hele dure stoomloc met tender (ben ik bijzonder content mee...).
Die rode is nog n zware echte metalen marklin trein, doet het ook...
Niet op de foto, wel er nog bij, 2 overgangsrails, van m naar k, nieuw in doos, ook al zie ik daar de functie niet van in...
Ook weet ik nog niet goed wat ik met de 4V/5,5V Trix trafo moet...
Deze kist stond werkloos te zijn...
Zaten ook nog 3 tunnels bij...
1 van terracotta en spuuglelijk geschilderd, niet zoals in het eggie, dus die heeft enkeltje kliko gekregen...
1 van plastic, ook niet realistisch gekleurd en lijkt wel een maanlandschap, dus idem...
1 hoek tunnel, met wat gras, looppad naar boven, alwaar een zitbankje staat voor het uitzicht, die blijft voorlopig.
Nu alles in dozen bij elkaar gedaan, zo naar zolder brengen...