Ja, ik. Zowel in de rol van aanbieder als in de rol van koper.
In de laatste rol valt me op dat veel bieders bij Catawiki nog minder productkennis lijken te hebben dan op Marktplaats. Vaak wordt er "dom" geboden. Hetzelfde zie ik ook op andere veilingsites, waar mensen bijvoorbeeld voor een dagje uit een hoger bedrag (exclusief de veilingkosten!) bieden, dan hetzelfde uitje via een normale online boeking kost. Dat noem ik dus "dom" bieden. Een voorbeeld van mijn ervaring op Marktplaats is de Roco 2400, die aangeboden werd toen hij een half jaar oud was en waar meer voor geboden werd dan de prijs waarvoor hij in vrijwel elke Nederlandse modelspoorwinkel op dat moment te koop was. Ik vermoed een "ik wil het hebben" effect dat het gezonde verstand bij velen voorbij streeft. Dat effect treedt naar mijn idee bij Catawiki soms heel sterk op.
Anderzijds, soms blijken anderen een product niet in de gaten te hebben. Een tijdje terug was ik geïnteresseerd in een vierdelige groene Lima Hondekop waarvan er meerdere op dezelfde Catawiki veiling aangeboden werden, allen in vrijwel nieuwstaat. Sommigen gingen over de honderd euro, terwijl ik voor vijf tientjes er ook een had. Op dezelfde veiling! Soms kun je er iets dus echt leuk weghalen. Maar heel vaak regeert de gekte.
Kunstmatige prijsopdrijving vermoed ik weleens op Marktplaats, maar daar kun je het redelijk straffeloos doen. Op Catawiki is de veiling verplichtend, en moet je als verkoper 12% veilingkosten betalen en als koper 9%. Als je dan de prijs opdrijft en verkeerd gokt betaal je beide bedragen. Dan ben je het geld kwijt, en is je product nog niet verkocht. Ik denk dat dat de meeste aanbieders voldoende afschrikt.