Ik loop hier weer een beetje achter, alhoewel er niet zo heel veel is gebeurt de laatste tijd.
Rustig aan verder, nu het laatste module aanpakken.
Dit wordt module nr 1, hier komen alle draden bij elkaar van de bezetmelders en worden op de S88n aangesloten.
Ook een wisseldecoder en 2 seindecoders voor de lichtseinen in het station zitten hier bij elkaar.
De s88n op deze foto worden vervangen door nieuwe, mooi met een RoSoft kastje er omheen.
Stoeltje er bij maakt het werken wat makkelijker.
Aangesloten op de laptop met de eerste S88n LocoNet met diodetruc.
De centrale IB Basic en de trafo's, 1 voor de centrale en 1 voor voeding van de magneetartikelen.
Segment 1 en 2 zijn met slotbouten aan elkaar gekoppeld.
De ringleiding welke later wordt gekoppeld aan het 3e segment.
Wissellantaarns worden aan/uit geschakeld met deze drukknop.
De verlichting van de huizen en de straatlantaarns worden straks ook aan/uit geschakeld d.m.v. dit soort drukknoppen.
Of alle huizen en straatlantaarns in 1 keer allemaal gelijk aangaan weet ik nog niet, vind dat ook minder spannend want zelf zal ik niet zo snel in het donker gaan zitten en de treintjes laten rijden.
UitAanHier vandaan worden wissels en lichtseinen aangestuurd.
Bezetmelders worden hier op aangesloten.
De ringleidingen worden ook hier aan elkaar gekoppeld, ze moeten deelbaar blijven mochten we later gaan verhuizen dan zijn de segmenten eenvoudig van elkaar los te koppelen.
Het is wel een heel gepuzzel allemaal.
Verder bezig met het plaatsen van seinen in het station, er komen lichtseinen te staan.
Momenteel worden mijn seindecoders opnieuw geprogrammeerd en hardwarematig aangepast, daarna kan ik de Duitse seinbeelden instellen.
Ook gelijk even gekeken of mijn station nog passend is bij dit geheel.
Moet wel wat worden aangepast.
Station zoals het was.
Na het zagen ziet het er nu zo uit.
Overweeg nog of het bijgebouwtje terug wordt geplaatst.
Daar ga ik weer eens op mijn gemak naar kijken.
Verder is er wel aardig wat aan de baan gedaan maar daar zie je nu niet zo veel van, draadjes, draadjes en nog eens draadjes.
Seindecoders hoop ik de 15e in Houten weer op te halen.