In principe zul je de beweging van deze voorbeelden nooit zien, dit zitten echt verborgen onder de tafel.
Piet,
Dat is met wissels, seinen, en andere mogelijkheden ook het geval.
De meeste techniek, zeg maar gerust alle techniek, zit onder de modelbaan.
En dan is dit een dure, onnodig gecompliceerde oplossing lijkt mij.
Ondanks dat de spullen tegenwoordig goed betaalbaar zijn.
Piet,
Faller geeft zijn wissels en stopstukken voor het FCS ook niet echt weg qua prijs.
Daarbij, de wissels voor de rijdraden zijn nogal luidruchtig en dan werkt een servo stiller.
(Heb hier praktijkervaring mee vanuit de toenmalige modelspoorvereniging)
Kijk, bij ??n wissel of ??n stopstuk is het onzin om een servo te gebruiken, maar als je er een flinke partij van nodig hebt in het FC-system dan zal men met de servo oplossing op de eindafrekening wel degelijk goedkoper uit zijn.
Vergelijk het maar met wisselaandrijvingen en wisseldecoders, die worden ook niet weggegeven.
Nogmaals, ik geef alleen maar aan wat de mogelijkheden zijn, of men ze wil toepassen is weer iets anders.
Verder is iedereen uiteraard vrij in zijn mening en er wel of geen gebruik van te maken.
Persoonlijk zal ik straks voor 99% met servo's gaan werken in/op mijn nieuwe modelbaan.
Het is een keuze.
De onderbouwing van deze keuze is, het vervangen van een defecte wisselaandrijving of een defecte servo, is toch vele malen goedkoper en makkelijker.
Dat is mijn persoonlijk idee/mening tot nu toe.