Hoi Anne,
Ja, die dunnere railscheiders. Volgens mij heb ik die in een grijs verleden wel eens gehad. Maar deze heb ik op voorraad en ze doen wat ze moeten doen
Ondertussen is begonnen met de aandrijvingen voor de seinen en wissels. De magneetspoelen van de seinen worden verdiept ingebouwd en zonder het grijze plastic kapje ligt de bovenkant mooi op maaiveld hoogte.
De plaats van elk sein is een compromis van realistisch (voor de eerste wissel), optiek (op een rijtje), zo lang mogelijke sporen en enige plek om aandrijvingen van seinen en wissels in te kunnen bouwen. Wat dat betreft zit het middelste sein het meest in de knel.
Vanwege de beperkte ruimte tussen de sporen komen de seinaandrijvingen deels onder de rails te liggen. De middelste wissel krijgt een "Oberflurantrieb", omdat hier direct onder de seinaandrijving zit. Deze wisselaandrijving verdwijnt straks in het perron.
Natuurlijk moeten de treinen ook nog langs de seinmasten kunnen zonder deze te raken.
Alles ligt nog los en ook de seinen kunnen nog een beetje heen en weer worden geschoven in hun 'holletje'. Nog even het totaalbeeld.
Nu een en ander verder aansluiten.
Oh ja, de twee buitenste seinen worden uiteindelijk eenarmig.
Rob