Tom, Jack, bedankt.
Ik hoop wel dat je goed gecontroleerd heb dat de locs en wagons er vrij langs kunnen, vooral met stomers willen de cilinders nog wel eens een probleem zijn.
Maar jou kennende zal dat wel getest zijn.
Klop Tom. Ik heb zo'n beetje alle locsl getest en ook de beruchte brede lowriders gaan er zonder probleem langs.
Het begint een aardig leuk sfeertje te worden, vooral die laatste foto vind ik erg mooi.
Tsja, ik moet bekennen dat ik gisteravond vanuit dezelfde kijkhoek met mijn oog langs de rails wat stomers aardig wat heen en weer heb laten rijden
Ondertussenzijn alle staven geplakt en is er een wet-wash van zwart langs de perronranden gedaan. Tijd om het oppervlak te bekleden.
Voor de regen heb ik even wat zand uit het plantsoen gehaald. Eerst dat droge zand even door een grove zeef in een bakje. Het fijne theezeefje gebruik ik straks om het zand te verdelen.
.
Zand is niet zo bevorderlijk voor de werking van mechanieken zoals wissels en ontkoppelaars, dus die worden eerst afgedekt en afgeplakt.
.
Dan gaat er behangplak op het perron oppervlak. De randen zijn net een half mm'tje of zo hoger dan het oppervlak, dus er kan een dikke laag op, die ook vlak kan uitvloeien.
.
En dan zand strooien door een fijne (thee)zeef om het mooi te verdelen.
.
^ Een beetje wazige foto, maar dat krijg je als je met je neus moet afdrukken Het zand ligt er op. Nu de behangplak laten drogen...
.
Ondertussen is ook het betonnen perron ge-wet-washed, maar ik ben niet helemaal tevreden over het resultaat sommige stukken.
.
Eerst maar eens goed laten drogen en dan kijken wat een witte dry-brush op het beton oplevert. Als het moet, kan de boel altijd nog opnieuw in de verf gezet worden.
Rob