P.S. Het wordt zo wel een chat tussen twee man, he?
Naar mijn mening heeft een forum tot doel discussies te voeren over vraagstukken.
Dat dit (nog) gedaan word door 2 man is niet ter zaken doende.
Niet iedereen, die of er niet mee bezig is, of mogelijke niet de ervaring of kennis heeft, zal zich wat op de achtergrond houden iets wat ik zelf ook doe wanneer het scenery betreft. (schoenmaker, blijf bij je leest)
Wanneer een dergelijk vraagstuk leid tot een gegeven of oplossing kunnen anderen hier weer de vruchten van plukken.
Tenminste, dat lijkt mij het doel van een forum, elkaar helpen in het zoeken van oplossingen of doorgeven van kennis.
En in mijn opinie is het hele doorverbinden grote onzin.
Het doorverbinden heeft tot doel alle wissel/magneetartikeldecoders vanuit 1 punt van voeding te voorzien.
Ondanks dat de 5211 modules in serie staan zal er bij een defecte module geen invloed zijn, de daarop volgende module te onderbreken van voeding. Bij lampje of Leds is dit wel het geval.
Voorbeeld:
10 Leds in serie, wanneer Leds 5 defect zou gaan, zullen Led 6,7,8,9,10 niet meer branden (licht geven).
10 x 5211 in serie, wanneer module 5 defect zou zijn/gaan, blijven de modules 6,7,8,9,10 gewoon hun werk doen voor de nodige magneetartikelen zelfs de adressen (Dipswitch) blijven hun nummer volgorden behouden.
Dat is het principe en de gedachten achter de manier van aansluiten betreffende de meerdere 5211 modules in serie vanuit 1 voedingspunt.
Bij het werken met gescheiden stroomkringen (boosters) zal men dan ook geen problemen ondervinden.
Bij het gebruik van Boosters en trafo's van exact de zelfde technische gegevens waarde zal er geen fase verschuiving plaatsvinden.
Om een dergelijke reden heb ik gekozen voor eenheid in het te gebruiken voedingsdeel van de aankomende modelbaan.
Dit was trouwens ook al het geval met mijn vorige modelbaan en problemen, zoals faseverschuiving, heb ik nooit kunnen meten.
Onderstaande meetapparatuur vertellen mij alles wat wij willen weten.