Is goed ik zie of hoor het wel. Ik zal je even via PB mijn e-mail sturen dan kun je het daar heen sturen.
Hoi Wilie,
Ik heb je email ontvangen, maar laten we zoveel mogelijk via het Forum doen. Dan kunnen anderen ook meelezen en meedenken.
Dus hierbij een eerste idee.
Met nadruk "een eerste", want een (baan)ontwerp maken is een kwestie van groei: een schets, laten bezinken, nog een schets. Beste van beide nemen. Nieuwe ideeën erbij, enzovoorts. Net zo lang tot het naar de zin is.
Afijn, hier issie (misschien ligt de L precies verkeerd om, maar dat is een kwestie van het ontwerp spiegelen).
De uitgangspunten:
- zoveel mogelijk dubbelspoor in het zicht
- voor op de baan het spoor en landschap laag, achter op de baan hoog
- rangeerwerk waar je makkelijk bij kunt
- geen keerlussen
- stijging zo laag mogelijk (ik kom uit op ongeveer 2%, dat is per meter 2 cm omhoog of omlaag)
De basisvorm is een geknakte 8. Hierdoor kun je de lengte van de lange poot van de L maximaal benutten
de + getallen langs het spoor is de hoogte vanaf de grondplaat (het industriespoor vooraan is op 0 gezet)
Verdekt gedeelte links, met opstelsporen voor loks/treinen (ongeveer 140 cm lengte)
Een mangat achter in de hoek, zodat je overal bij kunt.
Zoiets?
Rob