Hallo allemaal,
Op dit moment ben ik een beetje aan het herinrichten op het station Zolderdam.
Zolderdam bestaat uit de blokken 1,2 ,3 en 4 met de bijbehoorende wisselstraten.
De blokken 1 en 2 worden in beide richtingen bereden(hoofdrichting is met de klok mee) en de blokken 3 en 4 teken de klok in.
Linksom heb ik op het buitenste spoor getrokken treinen (loc's en wagons)
Rechtsom twee treinstellen die kunnen pendelen, rijden ze linksom dan gaan ze richting tmc 32 naar de buitenbaan.
Rijden ze rechtsom dan gaan ze naar tmc 16 de binnenste baan.
Over die treinenloop ben ik tevreden.
Echter bij de blokken 3 en 4 heb ik bij binnenkomst 3 raildelen 24188 als bezet melding daarna 2 delen afrem sectie en weer 3 delen stopsectie.
En die stopsectie, daar zit ik een beetje mee.
Mjn ene getrokken trein de eerder genoemde 1212 met 5 D-rijtuigen is net ff te lang voor het stationsspoor.
Hij stopt na plm 10cm, er is dan nog dik 25 cm over, als hij de stopsectie inrijdt en dan staat er nog net een rijtuig in de wissel.
Ik rijd op dit moment niet ge-ijkt en kan koploper dus ook nog niet goed laten leren remmen.
De snelheid in het station is rijstap 4 afnemend naar 2 en daarna via rijstap 1 stoppen.
Dat gebeurt ongeveer aan het einde van het eerste raildeel van de stopsectie.
Wat is nu wijsheid:
De stopsectie met een raildeel inkorten dus pas bij het 2e raildeel laten afremmen.
Of totdat ik alles geijkt heb maar met een kortere trein rijden.
En dan in een later stadium het leren remmen aanzetten om zo de juiste stopplaats te bepalen en dan de stam op volle lengte brengen.
grt P.