Het zijn steeds kleine stapjes omdat het bij elkaar scharrelen en fröbelen veel tijd kost.
▲ Een kant-en-klaar pakketje laten opsturen met gegoten
resin-onderdelen klinkt natuurlijk heel verleidelijk, maar scharrelen tussen allerlei meuk is meer tijdrovender maar vind ik wel uitdagender.
▲ Inmiddels zit wel het interieur in de verf.
▲ Tussen die zanddoos (dat vierkante bakje) en de cabine hoort nog een verticale pijp te zitten. Ik denk dat dat pijpje is om stoom af te blazen.
▲ Ik bedoel het pijpje op de goudkleurige ketel. Zodra dat ding erop zit kan het machinistenhuis in de (wat donkerdere) blauwe verf en kan ik dit onderdeel afsluiten en verder om de ketel te detailleren.
Als ik even vastzit met het vinden en bewerken van de juiste onderdelen, ben ik alweer aan het rondkijken en nadenken over mogelijk volgende Magic Train-projecten.
▲ Ik heb nog wel wat losse onderdelen liggen die me hulpeloos aankijken.
▲ Zo heb deze H0-locomotief van Piko nog op de plank staan. Het moet een van de Duitsers geconfisqueerde locomotief voorstellen. Op het eerste gezicht is er niks mis mee.
▲ Het gebeurt heel vaak dat fabrikanten de motor in het machinistenhuis zetten. Persoonlijk vind ik dat geen gezicht. De koplampen met diamantvorming geslepen glas, heb ik er als eerste afgehaald.
▲ Maar hij loopt mooi en heeft een prachtige aandrijving.
Als ik dit ding wil gebruiken onder een Magic Train opbouw dan moet eerst dat aangroeisel eraf waar de motor in zit en dan ergens tussen de wielen een tandwiel vinden waar een wormwieltje op past. Een heel gedoe.
Misschien is het een stuk eenvoudiger om de bovenkant vlak te maken en de aandrijving in een losse tender te maken.
Daarnaast is dit chassis een stuk langer dan het onderstel van Magic Train en heeft vier Assen in plaats van twee. Ik z zou dus de ketel langer moeten maken om de verhoudingen te laten kloppen.
Enfin, ik ga hier over nadenken en meedenkers zijn welkom.