Kleine updateIk ben nog even bezig geweest met het verder detailleren en afwerken van de buitenkant.
▲ De buitenkant rond de ketel is nog een beetje kaal en bovendien zit er linksvoor in het machinistenhuis een opening die ik niet kan plaatsen.
▲ Bij het grote LGB-broertje van deze Stainz 2-loc zit ook zo’n opening, maar daar is het gat dichtgemaakt.
▲ Die jongens bij Lehmann Garten Bahn zullen wel een klein beetje weten wat ze doen, dus heb ik dat gat ook maar dichtgemaakt. Bovenop de ketel heb ik nog even een dingetje gefröbeld. Ik denk dat
@stoomkenner Henk wel zal weten wat het zou kunnen voorstellen.
▲ Rechts naast de ketel moest ook nog wat komen. Allerlei kitjes heb ik geplunderd om een soort samengepakt geheel te maken. Ik weet eerlijk gezegd niet of het ook ergens op slaat, maar het vult wel.
▲ In de voorkant van deze loc zit een soort van opening en ik denk dat daar een buffer in hoort te zitten. Rechts op de foto moet nog een luchtslang komen voor het remsysteem.
▲ Aan de achterkant heb ik dus ook maar een buffer gemaakt. De luchtslang volgt nog.
Ik ben er inmiddels wel achter dat detailleren in 1:45 niet echt makkelijker is dan in 1:87. Daar waar ik voor H0 bakken vol heb liggen aan bruikbare rommel, moet ik in deze schaal alles zelf maken. Daarom heb ik nogal wat H0-kitjes van Dapol en Revell moeten plunderen (kit bashing) om bruikbare onderdelen te verzamelen.