De Overweg:
Lichtelijk steile helling maar vond het wel mooi zo. Het middenstuk heb ik verhoogd met 1mm styrodur. Er komt nog 'gruis' bij de beide opgangen vanaf straatniveau.
Van de Busch flexible road kreeg ik het even benauwd van hoe deze enigszins te verouderen...maar met sterk verdund wit om de autowielsporen weer te geven en sterk verdund zwart met een beetje bruin een 'olie lek spoor' proberen te maken. Dat witte heb ik nog geaccentueeerd door met mijn nagel er over heen te gaan...dus gewoon geprobeerd.
Verder heb ik de rails/dwarsliggers verouderd met de stiften van Woodland Scenic. Ging perfect.
Het Huisje:
Het in elkaar zetten ging erg goed en past gewoon perfect (haaksheid/lengte). De speciale lijm ervoor is binnen 2 sec droog...voor mijn gevoel iets te snel. Wie goed kijkt ziet dat het dak verkeerd is (90 graden gedraaid). Ik zag toch echt een vouwgleuf voordat ik het bijna haaks vouwde. Maar goed..dat plakken ging binnen 2 sec dus kon het er niet meer afhalen om te draaien. Hierdoor waren de dakspanten te lang en heb deze afgeknipt en met bruin aangestipt...zucht. ;-) Ik wilde eigenlijk ook het huisje schuin doormidden zagen zodat je naar binnen kan kijken en dat op de rand van diorama plaatsen...maar je bent een beginner Peter...leuk idee maar niet doen! Ook een werkend wandlampje geplaatst aan de kopse kant....draadjes door de deur en via een boorgat naar de onderkant van de plank gebracht...wie weet..later...electriek.
Nog een wijziging: Ik had per ongeluk een spoorwegovergang in schaal TT gekocht..ik dacht..dat ga ik mooi gebruiken voor de 'fundering' van het huisje.
Het Perron:
Verder het perron nog met zwart zitten prutsen en een wielblokkeerpaaltje geplaatst. De twee losliggende spoorstaven gaan na ballasten nonchalant tussen de rails van het doodlopende stuk bij de buffer.
De Heuvel:
Deze lichtgrijs geverfd en weeeeeeeeer vind het ik het te donker. Laat het maar even bezinken. Ik zag, op dit forum volgens mij, een foto van de Bemelerberg...en ja hoor..die heuvel van mij lijkt er wel op dus ik ga met okergeel en lichtgeel en drybrush met wit de mergelberg namaken.
De Voorraad:
Dit moet nog allemaal op die plank!...behalve die scharensliep. Die heeft mijn vader zelf gemaakt vanaf foto's en het werkt ook nog. Die was daar heel handig in.
De bovenleiding heb ik even uitgelijnd neergelegd. Aan de twee buitenste palen komen nog 10mm beginnende bovenleiding zodat het lijkt dat de bovenleiding niet 'ophoudt te bestaan' buiten het diorama.
Ben blij dat er al wat minder onnatuurlijke kleuren in het diorama overblijven. Na ballasten wordt het ook een stuk beter en rustiger.