De draaischijf heeft 2 aansluitingen die ik naar een locloods wil laten gaan. Ik heb een beetje meuk die ik daar voor wil gebruiken.
Twee enkele of een dubbele loods. En allemaal redelijk gehavend. Ik kies voor de dubbele loods omdat die toch wat minder ruimte inneemt dan twee enkele naast elkaar. Ik haal de dubbele loods eerst maar eens netjes uit elkaar en maak alles schoon en zo veel mogelijk lijmvrij.
De loods blijkt te lang voor de kleine ruimte en zal dus ingekort gaan worden schuin langs het viaduct.
Ik maak een nieuwe muur met de kleinste H0 steentjesplaat die ik heb. Gelukkig zijn de steentjes van de loods aan de grote kant en komt het aardig overeen. Dan plak ik de hele handel netjes in elkaar.
Er is maar één stel deuren bij dus ik moet zelf een stel bijmaken.
Een beetje kleurtjes mengen en schilderen.
De naden maak ik aan de binnenkant dicht met witte houtlijm en als dat droog genoeg is schilder ik de binnenkant zwart zodat er straks geen licht door de muren naar buiten komt.
Na een verouderingskuurtje kan hij op zijn plek en ga ik proberen een kleine kolenbunker te bouwen van stukjes rails en bielsen. Deze grap heb ik al eens eerder uitgehaald op mijn oude H0 baan.
Later meer …..