Een nieuw projectje maar het past wel in dit oudere draadje.
Ik had natuurlijk voor ik mijn N baan ging bouwen een testbaan voor reparaties aan het materieel.
Nu ben ik weer volop bezig allerlei locjes en wagons op te knappen maar heb geen plek om ze uitgebreid te testen. Nou speelde ik al een tijdje met het idee om weer zoiets in elkaar te fröbelen. Ook wil ik dit weer gaan combineren met zo’n rangeerspel als Rob heeft maar dan nu in H0.
Mijn zoon kwam een tijdje geleden met een heleboel H0 spul uit een nalatenschap. Daar zaten allemaal splinternieuwe wissels en rails bij. Die kan ik mooi gebruiken om dit projectje op te bouwen. Zelf heb ik een keer verkeerde H0e flexrails gekocht en die gebruik ik voor het N gedeelte.
Dit is de plek waar ik mijn nieuwe testbaantje wil plaatsen.
Ik had van mijn N baantje nog een strook MDF over van 122 x 25 cm en wat latjes en daar heb ik een bakje van gemaakt. Past precies.
Het rangeerbaantje met de H0 rails zou precies moeten kunnen. De overige ruimte ga ik invullen met een wissel en H0e (N) rails. Een oude Hema trafo wordt de stroombron voor het geheel.
Ook de rollenbank krijgt een plekje.
Even aan het spitten geweest in mijn wagon kerkhof maar het valt nog niet mee om 8 korte Fleischmann wagonnetjes bij elkaar te sprokkelen. Ze moeten kort zijn omdat het baantje anders langer moet worden. Ik heb wel een bosje lage bak wagonnetjes dus die moet ik maar ombouwen. Het is het makkelijkste/leukste om 8 verschillende wagonnetjes te hebben met dit spel.
Het rangeer locje is ook zo’n dingetje! Ze zijn allemaal te groot. Behalve ééntje maar ….. die ligt in de ziekenboeg
.
Maar het is dan toch gelukt om allemaal korte wagonnetjes en een klein rangeerlocje bij elkaar te verzamelen.
Het begint er nu toch een beetje op te lijken.
Volgende keer meer geklooi met ouwe zooi….