Inmiddels van iemand een doos vol materiaal over genomen.
O.a. Rails Rocoline zonder bedding, kruiswissels en wissels en wat daar al niet bijhoort. Wissels en engelsmannen wil ik met servo's gaan aansturen want dat zit ook in het hele pretpakket. De centrale is een DR5000 waar ik al mee bekend ben. Verder zit er nog een loc bij de 44418 van Brawa maar die gaat in de verkoop want past niet in wat ik voor ogen heb. Ik kan hier voorlopig wel even mee vooruit, vandaag 2 locjes besteld bij Lippe. 1 Lenz Diesel loc V20 006 DR Epoche III in mooi groen en een zelfde soort maar dan in de zwarte uitvoering de V20 022 DB ook Epoche III. Beide zijn voorzien van Railcom en hebben elektrische koppelingen. Tevens vanavond nog een WLAN Mouse (Zwarte uitvoering) voor € 50,- gekocht om straks ook handmatig te rijden.
Momenteel is er ook een grote opruiming van de modelbouw bij ons, diverse modelschepen zijn verkocht en mijn smalspoorbaantje staat nu ook bij iemand die er erg blij mee is.
Nu ben ik nog bezig met de bakken van 120x50cm. Deze gaan toch later aan elkaar gekoppeld worden, heb pas nog weer banen gezien die demonteerbaar zijn maar zie toch vaak storingen bij de overgangen en de scenery overgangen spreken me ook niet aan.
Als het sporenplan is uitgelegd en de draadjes naar onder zijn gevoerd gaan de bakken op hun kant en worden de draadjes daar netjes weggewerkt en aangesloten waar ze op aangesloten moeten worden. Dan zal ik tijdelijk verbindingen maken en als alles naar behoren werkt worden de bakken met slotbouten aan elkaar vast gezet.
Er komt ook een achterwand, deze wordt ook weer uit populieren 9mm multiplex panelen van 120x40cm gemaakt. De achterwand panelen worden nog versterkt met latten zodat ik delen aan elkaar kan verbinden d.m.v. dezelfde maar wat kleinere slotbouten.
Er komt tussen de achterwand en de bak een extra lat zodat de achterwand niet direct tegen de baan aan komt te liggen, ooit de tip van
@Pierre gekregen en onthouden.
Zal binnenkort wat foto's maken dan zal het wel wat duidelijker worden.
De afgelopen week niet echt opgeschoten want er lag nog wat werk in de tuin te wachten en omdat het redelijk weer was dat eerst maar afgemaakt.
In de late avonduurtjes nog wat zitten rommelen met Wintrack 13 en dan krijg je er zo iets uit.
Let niet op het onroerendgoed, zal voornamelijk industrie gaan worden denk ik.
De tip van Rob een klein beetje meegenomen en og gedacht aan een keerlus maar dan wordt het me toch te groot.
Zo kan het ook denk ik.