Vandaag maar eens begonnen met de eerste sporen, dat is toch weer iets anders om te leggen dan C-rail of K-rail.
Ik zet ze voorlopig vast met een kunststof ringetje en een schroefje zodat ik ze mooi strak kan krijgen langs de stalen rij.
Het is passen en meten, zeker daar waar de wissels komen omdat het aandrijfpennetje van de servo netjes boven het te boren gat moet komen.
Na dat de rails is gelegd snij ik de rest van het XPS plaat weg, geprobeerd om er een schuin randje aan te snijden maar dat is nog wel een ding.
Ik weet er bestaan hulpmiddelen voor, ga daar eens naar zoeken.
De bedrading wordt er ook gelijk aan gesoldeerd maar toen sloeg het noodlot weer eens toe, de soldeerbout wilde niet warm worden.
Vette pech, gelijk 2 nieuwe boutjes besteld dan kan ik nooit meer mis grijpen, morgen zijn ze in huis en dan kan ik weer verder.
Vanavond ook nog onder dit deel de ringleiding gelegd voor de digitale spanning en een ringleiding die van de extra voeding afkomt.
Dat was een 12 vlt 10 Amp. voeding maar die heb ik er af gehaald en vervangen door een 9 volt 5 Amp.
Met het bedraden van de ringleiding moest er ook nog wat extra gaatjes geboord worden en jawel, de boorkop naar de eeuwige accuboorjachtvelden.
Ook daar gelijk maar weer een nieuwe voor besteld, was toch bezig met geld uitgeven.
Wel jammer maar ja, morgen kan ik verder met solderen en dat moet ook gebeuren en ook rap een beetje.