Bepaalde boards/topics op ons forum zijn uitsluitend zichtbaar voor geregistreerde forumleden!
Is dat alles voor een ombouw van een 2-rail naar bv een Marklin 3 rail systeem?
Ombouwen van 3- naar 2-rail wordt denk ik wat lastiger.
Hoi Bert,Oeps. Het is mij ook wel eens overkomen, maar dan met een vrij eenvoudige VT75.Het is in principe mogelijk om een en ander om te bouwen.Belangrijkste obstakel zijn de assen: Bij wisselstroom zijn de wielen links en rechts niet geïsoleerd en ook de afstand tussen de wielen is anders. Met een beetje mazzel heb je toch geïsoleerde assen en hoef je ze niet te vervangen.De rest is daarna relatief eenvoudig. Ik ken de wisselstroom variant van Piko niet, maar meestal zit er gewoon een gelijkstroom motor in met een gelijkrichter en een omschakelrelais. Als dat hier ook zo is, is het vooral en kwestie van onderdelen verwijderen om de motor op gelijkstroom 2 kanten op te laten rijden.Hallo RobIk zal het eens nakijken. Het passeert niet. Ik heb geen baan waar hij kan rijden. Plannen zijn er wel maar door omstandigheden komt daar voorlopig niets van.Toch bedankt.Gr. Bert.Maar eerst die assen, dus. Enneh, foto's kunnen helpen als je een en ander gaat ombouwen Rob
Piet bedankt voor de beschrijving van de wielen pers.Deze ga ik zeker even bouwen. Kees.