Die stoommachine is een aangepast/gehalveerd model van faller en heeft nu nog geen motortje om het aan te drijven, maar ik heb het wiel en de stangen niet vastgelijmd, en onder het diorama zit een opening om er makkelijk bij te kunnen komen.
Het zelfde geldt voor het wissel dat in het straatspoor zit, dit diorama zal (voorlopig) niet bereden gaan worden maar de wissel werkt wel (handbediend), voor het geval dat ik ooit zo veel ruimte heb dat dit misschien onderdeel kan worden van een modelbaan, als ik daar dan pas over na ga denken is het te laat voor aanpassingen.
Veder zit er nog een las licht ingebouwd om de indruk te wekken dat er gewerkt wordt bij het ontbreken van bewegende elementen. En toekomstige schoorsteen zal ook bereikbaar blijven voor een eventuele rookmachine (de draden liggen al klaar in de fundering)
Dit schakelpaneel is afkomstig van Joswood, zelf heb ik de houten rand en het bordes eromheen gemaakt, de hekjes zijn in elkaar gesoldeerde koperen utp/internet kabeltje, en de klok is een set van 2 oorbellen geweest(de eerste en laatste keer dat ik dat koop
), de andere is gebruikt bij het model van het oorspronkelijke seinhuis van de NCS te bilthoven: