Update:
Weer wat verder met de N baan. Ik heb de molen die ik ooit voor de buurman heb gemaakt en hij wil deze weer erg graag op mijn baantje zien dus komt hij ook op het baantje. Ik wil er een korenmolen van maken. Lijkt me wel aardig. Met een wagen voor de deur en allemaal meelzakken. Weer een project op zich. Wel wil ik er alvast een dubbele deur in dus zaag ik er een stukje uit en lijm daar een nieuwe deurpost in. De deuren komen later.
Naast de molen heb ik een stukje waarvan ik niet goed weet wat ik daar op moet zetten. Voor huizen of bomen is de achtergrond net te laag. Ik besluit om er maar wat op te laten groeien. Wat het is? Geen idee. Het is eigenlijk te hoog voor graan Maar kortere halmen kan ik niet redelijk rechtop planten. Maar aan de kleur te zien is het wel al goed rijp en droog.
Een oude kwast moet er aan geloven.
Het wordt in een dikke laag houtlijm gepland. Nu steekt er nog ongeveer 7 of 8 mm boven de grond.
Een postbodepakje van de afhaal chinees brengt me een voeding voor de verlichting (12Volt-3A). Dat moet voldoende zijn voor al de ledjes.
Hij krijgt een mooi plekje achter de rijtrafo’s
En over verlichting gesproken … in de goeie ouwe tijd toen we nog naar een beurs mochten en zo … heb ik in Houten een zakje N lantaarnpaaltjes gekocht bij “Modelbouwled”. Het zijn een beetje rare verchroomde paaltjes maar dat komt wel goed met een kwastje verf. Ze zijn wel mooi op maat en daar gaat het om.
Ik haal de voetjes er af en na wat zoeken blijkt het steeltje van een wattenstaafje mooi stroef om het paaltje heen te passen. Nu kan ik de paaltjes allemaal op de zelfde diepte in dat kokertje steken en zorg ik dat dit kokertje precies tot de rand in de plaat komt. Ik lijm alleen dit buitenste kokertje vast met een beetje witte houtlijm. Nu kan ik altijd het paaltje er zo weer uittrekken als dat nodig mocht zijn.
De voetjes zijn 2,5 mm dik en ik moet soms door een heel dikke laag heen met mijn draadje. Een normale boor is daarom ook echt niet lang genoeg. Om dit probleem op te lossen las ik een 2,5 mm boortje aan een fietsspaak. Probleem opgelost!
De paaltje kunnen geplaatst worden.
Soms hebben de lantaarnpaaltjes een beetje hulp nodig om netjes recht te blijven staan tijdens het drogen van de lijm.
Op de foto komt het (helder wit) licht van de ledjes een beetje erg blauw over maar in het echt valt dat erg mee.
Bij het spul van de buurman zit ook een aardig seinhuis wat ik maar ga gebruiken. Ik ga hem alleen een beetje vol kliederen met een ander kleurtje wat ik leuker vind. Ik ben nou eenmaal gek op rode bakstenen dus ….
Ik spring een beetje van de hak op de tak maar ik ben nou eenmaal een chaotisch typje. Ik wil me weer eens een beetje bezig houden met de groenvoorziening op mijn baantje. De grasmepper kan ik hier voor gras niet gebruiken omdat de vezels veel te hoog zijn en dat is dus strooien geblazen met allerlei groenkleurige frutseltjes. Ik had wat graspollen gemaakt met de grasmepper en die kan ik hier mooi gebruiken als struikjes. Dus hier wat foto’s van een middagje groenvoer planten.
Later meer geklooi ….