De volgende. Kijken of we wat geleerd hebben om de loc subtiel te verouderen.
Ik neem de BR91. En aangezien ik vaak met teveel aan verdunde verf zit, neem ik de BR57 gelijk ook maar mee.
Van de BR57 maak ik eerst de wielen (velgen en naven) rood. Op zich is dat al een hele verbetering. Maar verder met de de droog-waas techniek (zo noem ik de sterk verdunde verf dunnetjes opbrengen dan maar) begonnen in donkerbruin. De mengverhouding is één in verf gedoopte penseel op een plasje terpentine waarin de penseel wordt uitgespoeld.
De BR91 krijgt deze waas over de hele ketel, de BR57 alleen bij de vuurkist en rookkamer. Ik bedacht me dat ik vergeten was de ketel in mat vernis te zetten, dus dat heb ik daarna alsnog gedaan. Ook het dak is mat(ter).
Dit is nauwelijks zichtbaar en het gaat wel héél subtiel zo
, maar daarmee wel wat meer controle over hoe snel/ver de vervuiling gaat....
Rob